
Smart Office Oplossingen
VAN WERPLEK NAAR FLEX- EN ONTMOETINGSPLEK
Er komt beweging in de terugkeer naar kantoor. Veel werknemers denken aan een hybride werkpatroon, waarbij ze thuiswerken combineren met werken op kantoor. Hoe beweegt een organisatie mee in deze ontwikkelingen? Is het nog wel noodzakelijk dat alle werknemers een eigen werkplek hebben? Dit stelt nieuwe eisen aan het werken op kantoor. Denk aan een omgeving die is ingericht voor flexwerken, overleggen, vergaderen en waar minder fysieke plekken nodig zijn.
Reserveren, registreren en inrichten
Hoe kun je zorgen voor goed werkplekbeheer en geef je ruimte aan een nieuwe manier van werken?
- Gebruik een reserveringsapp voor werkplekbeheer en vergaderruimtes
Als werkgever kun je een aantal vaste dagen met de individuele werknemer afstemmen, maar dit beperkt hem/haar wellicht om met de juiste teams op de beschikbare data te kunnen afspreken op kantoor. Werken in spreadsheets is een optie, maar is zeer foutgevoelig, complex en tijdrovend. Een innovatieve oplossing is een reserveringsapp voor werkplekbeheer en het boeken van een vergaderruimte. Alle collega’s kunnen via een app op hun mobiel een werkplek of vergaderruimte reserveren. Hiermee voorkom je dubbele boekingen en zijn er nooit teveel mensen op kantoor. Als werkgever heb je direct een overzicht van de bezetting. - Introduceer een digitale receptie
Veel organisaties weten ongeveer hoeveel mensen er in het pand aanwezig zijn. Met een digitale receptie kun je dit precies weten. Ook ontlast het de receptie medewerkers omdat bezoekers zelf kunnen inchecken.